Bestyrelsensbog, klik på overskriften så åbner den
Anetræet produceres af redaktøren, ansvarshavende redaktør er altid den siddende formand, som også til hvert blad skriver et formands indlæg.
Bladet produceres typisk fra 8 til 24 sider pr gang, I januar/februar nr. bringes altid indkaldelsen til generalforsamlingen som tillæg til bladet. I juli/august nr. bringes vinterens program.
Deadline på Anetræet er på følgende datoer: 1. jan. - 1. apr. - 1. jul. - 1. okt.
Trykning af Anetræet:
Når Anetræet er færdig hos redaktøren og formand og klar til trykning sendes til den til trykning i PDF format, dette gøres ved i Word at exportere bladet som XPS/PDF format og i næste skærmbillede vælges PDF som filtype og hvor filen gemmes. Pt. bruger foreningen Fannikke til at trykke bladet Anetræet.
De skal bruge følgende oplysninger til trykning af Anetræet: Antal blade, farve på papiret, foldet og hæftet i a5 format samt tryk skal være i farve eller sort/hvit, vi bruger pt. farvetryk. hvis tillæg med bladet bedes det lagt ind i midtten så det kan hæftes i bladet.
Anetræet til Hjemmesiden: Når bladet er klar i redaktionen lægges bladet op af webmastern på hjemmesiden og det sendes ud til alle de medlemmer som er tilmeldt på hjemmesiden mere om dette på hjemmeside sektionen. husk at få vedhæftet evt tillæg til Anetræet pdf filen så det kun er en fil der lægges på hjemmesiden.
Anetræet sendes både elektronisk og fysisk med posten til medlemmerne.
Den trykte udgave frankeres med den gældende portotakst i forhold til bestemmelsesstedet (udland og indland) samt adresselabel bag på bladet evt. i kuvert
Den elektroniske udgave lægges på hjemmesiden og et link sendes til alle de medlemmer som er tilmeldt elektronisk blad fra acymalings liste Anetræet.
Stilling | Arbejdsopgaver |
Formand |
Tegner foreningen ud af til Deltager i forskellig adhoc opgaver Sidder som reprensentant for BSLF i Danske slægtsforskere På valg ulige år |
Næstformand |
Program Deltager i forskellig adhoc opgaver |
Kasserer |
Kassererens arbejde:Som kasserer i BSLF skal du føre foreningens daglige regnskab.Det daglige regnskab består af:- at betale regninger- at opkræve kontingenter- at rykke for manglende indbetalinger af kontingenter- at bogføre regninger og kontingenter- at sende opgørelser halvårligt til Danske Slægtsforskere- at varetage salget af bøger og harddiske- at sørge for labels og frimærker/kuverter til pakning af medlemsbladet Deltage i forskellig adhoc opgaver. På valg lige år |
Sekretær |
Referater og tager sig af alt indkommende elektronisk post, Opbevare foreningen referater. Deltager i forskellig adhoc opgaver |
1. best medlem |
Deltager i bestyrelsesarbejde og løser forskellige bestyrelsesopgaver Deltager i forskellig adhoc opgaver |
2. best medlem |
Deltager i bestyrelsesarbejde og løser forskellige bestyrelsesopgaver Deltager i forskellig adhoc opgaver |
3. best medlem |
Deltager i bestyrelsesarbejde og løser forskellige bestyrelsesopgaver Deltager i forskellig adhoc opgaver |
1. suppleant | Kan indgå i bestyrelsesarbejde og deltage i adhoc opgaver og indtræde i bestyrelsen hvis og såfremt et bestyrelsesmedlem er forhindret i at møde eller er stoppet i utide. |
2. supplenat | Kan indgå i bestyrelsesarbejde og deltage i adhoc opgaver og indtræde i bestyrelsen hvis og såfremt et bestyrelsesmedlem er forhindret i at møde eller er stoppet i utide. |
Revisor | Kontrollere kasserens reviderede regnskab og bilag, samt medvirker til årsrenskabet med sin underskrift |
Revisor suppleant | Er supplenat for revisoren og indtræder i hans sted ved forfald af enhver art |
Arbejdsopgaver uden for bestyrelsen | |
Webmaster | Sørger for hjemmesiden og alle plugins kører og holder hjemmeside sikkerheds opdateret, Tager måneligt backup samt ved større ændringer af hjemmesiden |
Redaktør | Søger for 4 årlige eksemplare af Anetræet, Foreningen stille bærebar og officepakke til rådighed for redaktøren |
Kaffe ansvarlig | Sørger for kaffe og andre drikkevare til arrangementerne samt småkager, Sørger samtidigt for indkøb af den fornødende mængde forbrugsvare til dette i samarbejde med kassereren |
Valg af Bestyrelsesmedlemmer:
På lige årstal er der valg til følgende:
Tonni Jørgensen - Kasserer
Fie Ellebye- Sekretær
Sissel Kofoed Marcher - Bestyrelsesmedlem
Henning Wismann - 2. Suppeant
Revisor og Revisorsuppleant
Erling Vagn Andersen - Revisor
Chanette Ellebye - Revisorsuppleant
På ulige årstal er der valg til følgende
Hans Ressel - Formand
Elo Jacobsen - Næstformand
Jørgen Elleby - Bestyrelsesmedlem
Palle Pedersen - Bestyrelsesmedlem
Erik Hørringsen - Suppleant
Revisor og Revisorsuppleant
Erling Vagn Andersen - Revisor
Chanette Ellebye - Revisorsuppleant
Blomster og bårebuketter gives i ad hoc. efter samråd i bestyrelsen, evt. ved e-mail forespørgsel til alle i bestyrelsen,
bestyrelsesmedlemmet som varetager opgaven finder egnet blomsterhandel og bestiller det aftalte.
Lotte Blomster i Rønne, skal kun have følgende e-mail:
Blomsterbuketter: 300,00 kr.
Bårebuketter: 300,00 kr.
Løses ad hoc
Webmasteren ligger inde med kopier af div. login til hjemmesiden samt opbevare disse forsvarligt
Hjemmesiden består pt. af Joomla cms system hvor der er tilkøbt div. moduler og componenter
Joomla systemet er gratis at bruge
alle Compunenter og Moduler skal også beskrives her
BSLF Julehygge
2023: skønnes at ca. 40 personer deltog i arrangement. Der var dækket til 48 personer
1. Bestille lokale
2. Annoncere
3. Kringle, bestilles, betales, afhentes (Bager Jensen)
a. 1 stk. med rosiner
b. 1 stk. uden rosiner
4. Bolsjer med logo omdeles på bordene
5. Quiz, spørgsmål laves og kopieres
a. Kuglepenne eller blyanter til udfyldning af quizskema
b. 1. – 2. og 3. præmie, holdes adskilt fra Bankopræmier
6. Sange, vælges, klargøres til projektion
7. Foredragsholder, ca. 45 min. Findes og bestilles
8. Bankospil, 5 spil
a. Gaver til bankospil, skal være indkøbt og pakket med mærkning: 1 rækker, 2. rækker og fuld plade
b. Uddeling af 2 bankoplader pr. mand (umiddelbart inden bankospillet)
c. Omdeling af dækbrikker
d. Præmier stilles frem, så det tydeligt fremgår hvad der skal udleveres
e. Præmieuddeler
f. Bankostyrer, opråber
g. Ekstrapræmier, kattetunger. Udløses af?
9. Juledekorationer
10. Videooptager med en optagestyrer
11. En projektstyrer, uddeling af opgaver og styring af edb samt sige goddag og afslutte.
12. Borddækning, duge i ruller, kopper, servietter, sidetallerkner. 2 ud af 3 bordrækker dækkes op, svarende til 48 deltagere. Den sidste bordrække, med plads til 24 personer holdes i reserve.
13. Kaffe
a. Antal kander kaffe
b. Antal kander med kogt vand til te
c. Tebreve
d. Krus
e. Servietter
f. Småkager, pebernødder
g. Kaffefløde
h. Sukker
i. Rørepinde
Køreplan:
a. Opstilling ved bestyrelsen, ca. 1 time før start af arrangement
b. Tjek af teknik, efter behov.
c. Velkomst
d. Sang
e. Foredrag
f. Quiz
g. Kaffe
h. Bankospil
i. God jul og på gensyn
j. Oprydning
k. Opsamling. Er der noget som bør ændres til næste gang?
a. Mangler
b. Gode ideer
c. Der bør udnævnes en af bestyrelsen til at samle op på indlæg
Tidsplan:
13.00 Bestyrelsen mødes for at arrangere
14.00 Start af arrangement
16.00 Forventet slut
16.30 Forventet slut på oprydning
Bemærk:
Lokale bestilles af Arrangements koordinatoren fra 13.00 – 17.00
Se næste afsnit for vejledning hvis ja i vejledning i brug
Materiel: | Type/Navn | Placering | Købs dato | Udfaset dato | Vejledning i brug | Bemærkninger |
Projecktor |
|
|
|
|
|
Ø-arkivet |
Lærred |
|
|
|
|
|
Ø-arkivet |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kamera |
|
Hos Elo |
|
|
nej |
|
Video | Cannon | Hos Palle |
|
|
ikke endnu | Til videostreamning af foredrag |
Stream Box |
|
Hos Palle |
|
|
ikke endnu | Til videostreamning af foredrag |
Redaktør pc | Lenovo | Hos redaktøren |
|
|
nej | Hos redaktøren + Taske |
Huskeliste udstilling
Huskeliste udstilling
Deltagere som inviteres:
Bestyrelsen + påhæng
Æresmedlemmer af foreningen
Redaktøren
Forventet antal gæster max: 30 personer
Tid og sted:
Aftales på bestyrelsesmødet sidst på foråret
Praktiske opgaver:
Hvem tager sig af at bestille mad:
1. Duge
2. Tallerkner
3. Bestik
4. Tatøj/serveringbestik
5. Glas
6. Kopper
7. Servietter
8. Bordpynt
9. Spand til brugt bestik for opvask (eller anden emballage, eller viskestykker for opvask på stedet)
10. Spand til brugte tallerkner (eller anden emballage, eller viskestykker til opvask på stedet)
11. Affaldsspand eller pose
12. Øl, vand og vin samt postevand
13. Te og kaffe
14. Slik/chokolade
15. Toilet og køkken til rengøring af returfade mv.
16. Viskestykker
Aftaler om afhentning af telt og borde – bænke
1.Borde og stole til antal gæster
2. Borde til mad mv.
3. Bil og trailer
Mandskab til opsætning af telt, herunder aftale om tid og sted
Kontrol af at stænger er på plads, skudt helt sammen
1. Målebånd
2. Spænderem og bolsjehammer /gummihammer
Husk:
1. Bolsjehammer / gummihammer
2. Klaphammer til Pløkke
3. Reb til forankring mod vind
4. Korte bindinger er kun til samling af gavltrekant og gavlvæg (ophængning af gavle med døre)
5. Standardbinder anvendes til resterende samlinger over rør
Drikkevarer til mandskab
Nedtagning og pakning af telt samt borde og stole, herunder tilbagelevering
Bil og trailer
Mandskab
Drikkevarer til mandskab
”Kriterier for udnævnelse af æresmedlem i BSLF”Som æresmedlem kan udnævnes en person der gennem sit virke og engagement over en længere årrække har gjort en særlig indsats til gavn for Bornholms Slægts- og Lokalhistoriske Forening og dennes medlemmer.Det kan være på baggrund af en stor og særlig indsats ved f.eks. :- At have udvist en længerevarende interesse for foreningens liv.- At være eller have været en markant personlighed i BSLF.- På værdig vis have repræsenteret foreningen.- Ved sin indsats at have sat sig spor i foreningens historie.- At have udført et enestående frivilligt arbejde i foreningen.Indstilling af personer til æresmedlem skal altid ske til bestyrelsen, som suverænt afgør om den enkelte er berettiget til at bære prædikatet æresmedlem.
Hæderen/udnævnelsen foretages på førstkommende generalforsamling.En person der er blevet udnævnt til æresmedlem af foreningen tilbydes og inviteres til foreningens årlige generalforsamling.
Som æresmedlem opnår man et særligt diplom, der bekræfter udnævnelsen, en fysisk gave og en buket blomster ved udnævnelsen.
Æresmedlemmer er fritaget for at betale kontingent.
Hvis en person, der er udnævnt som æresmedlem, skulle udvise foragt eller fremsætte en eller anden nedsættende eller krænkende beskyldning vedrørende BSLF vil dette blive behandlet i bestyrelsen. Bestyrelsen kan i dette tilfælde suverænt afgøre om prædikatet æresmedlem skal fratages personen.
Således vedtaget på generalforsamlingen i marts 2016
Vejledning omkring årets medlemmer
”Kriterier for udnævnelse af årets medlem i BSLF”Som årets medlem kan udnævnes en person der gennem sit virke og engagement over en længere årrække har gjort en særlig indsats til gavn for Bornholms Slægts- og Lokalhistoriske Forening og dennes medlemmer.Det kan være på baggrund af en stor og særlig indsats ved f.eks. :- At have udvist en længerevarende interesse for foreningens liv.- At være eller have været en markant personlighed i BSLF.- På værdig vis have repræsenteret foreningen.- Ved sin indsats at have sat sig spor i foreningens historie.- At have udført et enestående frivilligt arbejde i foreningen.Indstilling af personer til årets medlem skal altid ske til bestyrelsen, som suverænt afgør om den enkelte er berettiget til at bære prædikatet årets medlem.
Hæderen/udnævnelsen foretages på førstkommende generalforsamling.En person der er blevet udnævnt til årets medlem af foreningen tilbydes og inviteres til foreningens årlige generalforsamling.
Som årets medlem opnår man et særligt diplom, der bekræfter udnævnelsen, en fysisk gave og en buket blomster ved udnævnelsen.
Hvis en person, der er udnævnt som årets medlem, skulle udvise foragt eller fremsætte en eller anden nedsættende eller krænkende beskyldning vedrørende BSLF vil dette blive behandlet i bestyrelsen. Bestyrelsen kan i dette tilfælde suverænt afgøre om prædikatet årets medlem skal fratages personen.
Således vedtaget på generalforsamlingen i marts 2016
This site was created with the Nicepage